ENGLISH.           
  Our goal is to help learners achieve academic success and unlock real-world opportunities, by developing valuable life skills.


Competency development and 
Preliminary competencies

Communicative and functional methodology is offered to our students to be practiced at school and afterwards be developed in the real world.

  • Updated content is offered in every unit, grammar practice, and opportunities to develop speaking and listening skills.  Contemporary topics and a strong focus on both accuracy and fluency.  Multi-skills syllabus integrates themes, grammar, functions, vocabulary, and pronunciation. The underlying philosophy of the course remains that language is best learned when it's used for meaningful communication.


  • Use of basic computer tools is required to surf the web and accomplish class and homework tasks.





El lenguaje verbal se define como un conjunto de elementos (fonemas y morfemas) y una serie de rasgos para combinarlos (morfosintaxis) con el objeto de constituir mensajes con significado, estudiada por la semántica.

La lengua es considerada un sistema pues sus elementos aparecen relacionados entre sí mediante unas reglas, de forma que si un elemento se alterna, se alterna todo el sistema.

Al describir las relaciones existentes entre las unidades que forman el sistema de la lengua hallamos 3 niveles interdependientes organizados a su vez en subsiste-mas.

  • Nivel Fónico: el nivel del significante y sus unidades mínimas son el fonema y el sonido.

  • Nivel Morfosintáctico: nivel que se ocupa de la forma de los signos con significado gramatical y de las leyes de comunicación de estos signos, sus unidades mínimas son el fonema y la oración.

  • Nivel Léxico: se ocupa del significado y su unidad mínima es la palabra.